رییس اداره بهداشت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: همکاری علوم پزشکی و آموزش و پرورش در اجرای طرح دندانپزشکی جامعه نگر تاثیر خوبی بر کاهش پوسیدگی دندان در جامعه دارد

عباسعلی ایمانی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: طرح دندانپزشکی جامعه نگر با همکاری آموزش و پرورش و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به مدت چهار روز با حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی در دانشکده دندانپزشکی یزد اجرا شد.

وی افزود: در خصوص اجرای این برنامه قبل از شروع مدارس با دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده دندانپزشکی هماهنگ شد و با حضور مسئولین و کارشناسان آموزش و پرورش ناحیه یک و دو هماهنگی و برنامه ریزی آن انجام شد و این تفاهم مدارس ابتدایی شهرستان یزد پوشش می دهد.

رییس اداره بهداشت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: سایر شهرستان ها­ی استان به دلیل بعد مسافت در این خصوص محدودیت داشتند.

ایمانی ادامه داد: مدارس ابتدایی براساس جدول زمانبندی شده در هر ناحیه به ترتیب انتخاب می شوند و به طور منظم و با هماهنگی کارشناس بهداشت ناحیه و دانشکده برای دریافت خدمات دندانپزشکی به این دانشکده مراجعه می کنند.

وی در خصوص هدف اجرای این طرح تصریح کرد: هدف اجرای طرح دندانپزشکی جامعه نگر با همکاری آموزش و پرورش و با حضور دانش آموزان، پیشگیری از پوسیدگی دندان و آموزش های لازم در راستای بهداشت دهان  و دندان به دانش آموزان است با این رویکرد که در آینده جامعه هزینه کمتری را در قبال درمان پوسیدگی های دندان متحمل شود و بدون شک این همکاری بین علوم پزشکی و آموزش و پرورش تاثیر خوبی بر کاهش روند پوسیدگی دندان در افراد جامعه خواهد داشت.

رییس اداره بهداشت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: آموزش های دهان و دندان به دانش آموزان به صورت چهره به چهره و هم به شکل فیلم و انیمیشن در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی بیان کرد:بعد از معاینه کامل و تشخیص نیازهای درمانی دانش آموز خدمات دندانپزشکی به وی ارائه می شود و در برخی موارد نیز دانش آموز فرم ارجاع به پزشک متخصص دریافت می کند.

رییس اداره بهداشت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش یزد اشاره کرد:این اقدام با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی هر ساله ادامه دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا